wtorek, 22 maja 2012

Z WIZYTĄ W KRAINIE ŻUBRÓW

22 maja br. spotkaliśmy się około godz. 7.15 przed budynkiem naszej szkoły, by wspólnie z klasą IVC oraz naszymi wychowawczyniami i pilotem Panem Jackiem, udać się na wycieczkę do Białowieży i Hajnówki.
Zgodnie z planem o godzinie 7.30 ruszyliśmy w drogę.
Najpierw udaliśmy się do Białowieży, gdzie czekała już na nas pani przewodnik. Razem z nią weszliśmy do rezerwatu pokazowego żubrów i tarpanów, gdzie nagrywaliśmy i robiliśmy zdjęcia również żubroniom, łosiom, sarnom, dzikom, wilkom i innym napotkanym zwierzętom. Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała o zwyczajach mieszkańców Puszczy Białowieskiej, odpowiadała też na wiele naszych pytań. Przeszliśmy również szlakiem potężnych drzew – dębów, podziwiając tamtejszą roślinność. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Przyrodniczo-Leśne w Białowieży, którym byliśmy wprost zauroczeni. Przepiękne ekspozycje, spreparowane zwierzęta oraz komentarz naszej pani przewodnik, która nas oprowadzała po muzeum sprawiały, że mieliśmy wrażenie, iż uczestniczymy w życiu puszczy. Wspięliśmy się też na wieżę widokową, z której z góry podziwialiśmy piękno Puszczy Białowieskiej. Nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy, iż za linią horyzontu mamy granicę Polski z Białorusią.
Ze zwiedzania Cerkwi Św. Trójcy w Hajnówce musieliśmy zrezygnować – w tym dniu wypadło duże święto prawosławne, więc w tej świątyni odbywały się nabożeństwa i nie chcieliśmy w nich przeszkadzać.
Dopełnieniem naszego wyjazdu było ognisko. Choć pogoda w tym dniu dopisała – było wręcz upalnie (może też dlatego komary, których jest podobno mnóstwo w Białowieży, nie miały na nas ochoty), temperaturę dodatkowo podnosiły płomienie ognia. Piekliśmy kiełbaski, pianki, chleb itp.
Posileni, zaopatrzeni w wiele pamiątek, około godziny 17-tej wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Do Zambrowa przyjechaliśmy na godzinę 19 – tą. Przed szkołą czekali już na nas rodzice, którzy zabrali nas do domów.
Nie pozostaje nam nic innego, jak czekać z utęsknieniem na następną wycieczkę – może kilkudniową? Ale to już w klasie piątej :)

Click to play this Smilebox slideshow