sobota, 10 maja 2014

SZLAKIEM PIERWSZYCH PIASTÓW

W dniach 8 - 9 maja br. dziewiętnaście osób z naszej klasy udało się Szlakiem Piastowskim na ostatnią wyjazdową wycieczkę w "Czwórce".
Z Zambrowa wyjechaliśmy około godziny 6.00. Z małymi przerwami dotarliśmy do Gniezna, gdzie czekał na nas przewodnik.
Oprowadzał nas m.in. po Katedrze Gnieźnieńskiej, opowiadał o kolejach życia św. Wojciecha zilustrowanych na słynnych, wykonanych z brązu,  Drzwiach Gnieźnieńskich. Odwiedziliśmy też Stare Miasto w Gnieźnie z XIX - wiecznymi kamieniczkami.
Następnie udaliśmy się do Ostrowa Lednickiego, gdzie przeprawiliśmy się promem i zwiedzaliśmy w rezerwacie archeologicznym wystawę "Początki chrześcijaństwa w Polsce - Ostrów Lednicki".
Trochę zmęczeni, około godz. 19.30 dotarliśmy do Żabna, gdzie czekała już na nas obiadokolacja oraz miejsca noclegowe. Tu oczywiście zadbaliśmy o pełną integrację. Jak to zwykle bywa podczas wycieczek, najciekawiej jest wieczorem i nocą, a zatem najpierw była gra m.in. w piłkę nożną, ping-ponga, a potem długie rozmowy i żarty :)
Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy wcześnie. Po śniadaniu, około godz. 8.00 wyruszyliśmy do Żnina, skąd udaliśmy się kolejką wąskotorową do polskiej Wenecji. Wysłuchaliśmy opowieści o Diable Weneckim, którą opowiedziała naszej świetna pani Ala, pilotka z biura Biacomex. Samego zamku, a właściwie jego ruin zwiedzić nie mogliśmy, został ogrodzony.
Następnym punktem naszego wyjazdu były polskie Pompeje, czyli Biskupin i tamtejszy Rezerwat Archeologiczny. Z Biskupina ruszyliśmy do Kruszwicy. Wspięliśmy się na szczyt Mysiej Wieży, gdzie zgodnie z legendą Popiela zjadły myszy. Nam jednak nic się nie stało, za to mogliśmy podziwiać panoramę Kruszwicy i Jezioro Gopło:)
W drodze powrotnej nie mogło oczywiście obejść się bez posiłku w McDonald's.
W doskonałych humorach około 22.00 wróciliśmy do Zambrowa.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Create your own photo slideshow